Page 153 - Ekologia prokreacji 2021
P. 153

152   EK OL OGIA   PR OKRE A C JI .   V ADEME CUM

                  wynikającym z tego badania jest stwierdzenie, że wśród uczestni-
                  czek programu edukacji seksualnej skoncentrowanej na abstynencji
                  wskaźnik nieplanowanych ciąż był niższy niż wśród kobiet, których
                  edukacja seksualna koncentrowała się przede wszystkim na anty-
                  koncepcji lub nie obejmowała w ogóle zagadnienia kontroli urodzeń.
                  Autorki badania przywołują w swoim artykule wyniki wcześniejszych
                  badań poświęconych wpływowi abstynenckiej edukacji seksualnej
                  na poziom aborcji wśród młodych kobiet (L. Bonner, M. W. Terwilli-
                  ger, S. Kuba, Birth Control Education Variables as Predictors

                  of Unplanned Pregnancy, w: „Western Psychological Association”,
                  April 1999). W badaniach tych stwierdzono niższy wskaźnik ciąż
                  u kobiet, które brały udział w abstynenckiej edukacji seksualnej.


                  (M. Williams, L. Bonner, Sex Education Attitudes and Outcomes Among North Ame-

                  rican Women, w: „Adolescence”, Vol. 41, nr 161, 2006, s. 2–14)
                      Wśród uczestniczek programu edu-
                      kacji seksualnej skoncentrowanej
                      na abstynencji wskaźnik nieplano-           <<
                      wanych ciąż był niższy niż wśród
                      kobiet, których edukacja seksu-
                      alna koncentrowała się przede
                      wszystkim na antykoncepcji lub
                      nie obejmowała w ogóle zagad-
                      nienia kontroli urodzeń.


                  Pozytywne efekty abstynenckiej edukacji seksualnej potwierdzają
                  również wyniki badań nad programem FACTS (Family Accountability
                  Communicating Teen Sexuality). Badania te trwały 3,5 roku. Objęto

                  nimi 140 uczniów, których podzielono na 6 grup. W czterech z sze-
                  ściu  grup  uczniów  odnotowano  znaczący  wzrost  postaw
                  abstynenckich.
                  (L. Carter-Jessop, L. Franklin, J. Heath, G. Jimenez-Irizarry, M. Peace, Abstinence
                  Education for Urban Youth, w: „Journal of Community Health”, Vol. 25, nr 4, 2000,

                  s. 293–304)


                  Analiza wyników abstynenckiego programu Best Friends z Columbii,
                  realizowanego w 100 szkołach w całych Stanach Zjednoczonych
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158